آموزش اینترنت و اخبار اینترنتی

همه چیز درباره اینترنت ( آموزش و اخبار و معرفی جاهای جالب اینترنت )

آموزش اینترنت و اخبار اینترنتی

همه چیز درباره اینترنت ( آموزش و اخبار و معرفی جاهای جالب اینترنت )

سرویس جالب Spokeo برای آگاهی از کارهای دوستان

Spokeo، سرویس جالبی برای آگاهی از کارهای دوستان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی

 

کسانی که از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند و به آن دسترسی دارند، می‌دانند که یکی از ویژگی‌های اعتیادآور آن، News Feed است. با استفاده از News Feed هر کسی می‌تواند از کارهای دوستانش در این شبکه اجتماعی مطلع شود، مثلا می‌تواند ببیند دوستانش چه اپلیکیشن‌هایی اضافه کرده‌اند و یا عضو چه گروه‌هایی شده‌اند.

چقدر خوب بود اگر چنین چیزی را می توانستیم برای همه وب داشته باشیم تا در جریان کارهای دوستانمان در وب قرار بگیریم. مثلا من غالبا پست‌های دوستان وبلاگی‌ام را می‌خوانم، اما اگر آنها عکسی در فلیکر آپلود کنند و یا لینکی در سایت دیگ بدهند، مطلع نمی‌شوم، نمی‌دانم در فیس‌بوک چه می‌کنند، از توییترنگارهای آنها هم بی‌اطلاع می‌مانم!

این روزها تعداد سایت‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود و سرکشی روزانه به همه آنها واقعا غیرممکن است، اما «هریسن تنگ»، مؤسس سایت Spokeo می‌خواهد همین کار را ممکن و آسان کند.

 spokeo_logo.jpg

او سرویسی درست کرده است به نام Spokeo 2.0. این سایت در نگاه اول شبیه یک خبرخوان feed reader است، تنها تفاوتی که Spokeo با یک خبرخوان عادی دارد این است که به جای آخرین نوشته‌های سایت‌ها و وبلاگ‌ها، کارها و اعمال دوستان شما را در بیش از 30 سایت اجتماعی رصد می‌کند، سایت‌هایی مثل Bebo, Digg, Facebook, Flickr, Hi5, imeem, Last.fm, LinkedIn, MySpace, Pandora, Slide, StumbleUpon, Twitter, Windows Live Spaces, Yelp, YouTube.

کار با این سایت ساده است، بسته به اینکه از کدام سرویس ایمیل استفاده می‌کنید، نام کاربری و پسورد خود را در جی‌میل، یاهو یا هات‌میل می‌دهید، سایت به صورت خودکار آدرس‌های میل موجود در حساب‌های کاربری شما را پیدا می‌کند و بعد در 30 سایت اجتماعی به دنبال آن آدرس‌های میل می‌گردد.

واقعا جالب است که بدانید که کدام یک از دوستانتان از کدام یک از این سایت‌های استفاده می‌کنند: چه عکس‌های آپلود می‌کنند، چه لینک‌هایی می دهند، چه چیزهایی در توییتر می‌نویسند.

همانطور که در این عکس می‌بینید، سایت از لحاظ  ظاهری دقیقا شبیه یک خبرخوان است، به جای نام سایت‌ها، نام دوستانتان را می‌بینید:

 spokeo-arrington-small.jpg

به علاوه شما می‌توانید، آدرس میل هر شخصی که دوست داشتید را به حسایتان در Spokeo اضافه کنید، تا ببینید در وب چه کارهایی می‌کنند. من قصد دارم اگر فرصت کنم میل بلاگرهای آی‌تی معروف را اضافه کنم تا کاملا در جریان کارهایشان در سایت‌های اجتماعی قرار بگیرم.

Spokeo نمی‌خواهد یک شبکه اجتماعی دیگر درست کند، تنها می‌خواهد ابزاری باشد برای رصد شبکه‌های اجتماعی دیگر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد