آموزش اینترنت و اخبار اینترنتی

همه چیز درباره اینترنت ( آموزش و اخبار و معرفی جاهای جالب اینترنت )

آموزش اینترنت و اخبار اینترنتی

همه چیز درباره اینترنت ( آموزش و اخبار و معرفی جاهای جالب اینترنت )

فرصتی استثنایی برای ایران ( digg Images )

تصاویر دیگ : فرصتی استثنایی برای ایران
 

Digg _ Imagesگر اخبار مرتبط با وب را دنبال کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید که پس از مدتها انتظار بالاخره سایت محبوب و معروف digg قسمتی مجزا تحت عنوان images ایجاد کرد. اکنون سوال این است: اهمیت این مساله برای ما چیست؟
همانگونه که می‌دانید، دیگ اکنون یکی از نقاط بسیار داغ اینترنت است.یک نوشته در دیگ می‌تواند طوفانی ایجاد کند. تاکنون دیگ از سه بخش تشکیل شده بود: news - videos -podcasts. ما در قسمت ویدیو و پادکست ضعیف بودیم و هستیم.همچنین در قسمت news بدلیل تفاوت زبانی نمی‌توانستیم چندان در دیگ موثر واقع شویم. اما images فرصتی طلایی است.
اگر بپذیریم که یک عکس می‌تواند گاه تا حد 1000 کلمه، حرف برای گفتن داشته باشد، آنگاه بخش “تصاویر دیگ” اهمیتی فزاینده برای ما خواهد یافت. در همین مدت کم ، می‌توان در قسمت تصاویر دیگ، عکسهایی را دید که در عرض کمتر از 3-4 روز 4000 یا حتی بیشتر امتیاز گرفته‌اند و مراجعه‌کنندگان چندهزارتایی برای آن عکس بدنبال داشته‌اند.
تصور کنید: بتوانیم عکسهایی از ایران در دیگ بگذاریم که چنین موفقیتهایی را در پی داشته باشند. این عکسها می‌توانند بر روی ذهنیت انسان غربی- و به نوعی بر روی ذهن تمام کاربران اینترنت در سرتاسر دنیا - اثر ‌کنند و می‌توانند بهتر از هزاران نوشته ذهنیت‌های غلط احتمالی آنها را تصحیح کنند و گاه گوشه‌هایی ناگفته و نادیده از زندگی ایرانی را برای آنها بازگو کنند.
موضوعاتی که می‌توان از ایران امروز در دیگ قرار داد بسیارند: طبیعت ناب ایران، مردمان آن و بسیاری چیزهای دیگر.این یک فرصت بسیار عالی برای عکاسان ایرانی می‌تواند باشد تا از طریق دیگ، قابلیتهای نادیده خود را به معرض دید همگان بگذارند.

نکته مهم: البته در این بین دقت به ظرائف زیادی لازم است. اینگونه نیست که شما هرچیزی در قسمت تصاویر دیگ بگذارید، کاربران دیگ همانند گله گوسفند به آن گرایش پیدا کنند.شما نیاز دارید مدتی در دیگ فعال باشید. ذائقه مخاطبان دیگ را تست کنید و ظرافتهای خاص آنها را دریابید تا بعد بتوانید بر اساس میل و سلیقه آنها یک پل و پیوند بین کارهای ایرانی و مخاطبان دیگ بزنید. پس صبور باشید و چندان عجله‌ای برای خوراندن به زور محصولات خود، به کاربران دیگ نداشته باشید.اول از همه ذائقه مخاطبان دیگ را کشف کنید.

هشدار جدی: دیگ - و با شدت و غلظت بیشتر بخش جدید تصاویر آن - در حکم یک تیغ بینهایت تیز جراحی است. در هنگام لینک کردن یک تصویر در دیگ بسیار محتاط باشید.بخصوص اگر آن تصویر بار سیاسی داشته باشد. فراموش نکنید یک تصویر بسیار ساده برای “احمد باطبی” چقدر گران تمام شد. در بخش تصاویر دیگ هرکدام از ما ممکن است باطبی آینده شویم. پس یا عکسهای با مضمون سیاسی، در بخش تصاویر دیگ نگذارید یا اگر اصرار به چنین کاری دارید متوجه عواقب -گاه بسیار گسترده -کارتان باشید.بخصوص آنکه شرایط فعلی سیاسی کشور ما به گونه‌ای است که هر عکسی می‌تواند برای کاربر غربی، بینهایت جذاب شود و این یعنی شروع دردسر برای همه ما.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد