آموزش اینترنت و اخبار اینترنتی

همه چیز درباره اینترنت ( آموزش و اخبار و معرفی جاهای جالب اینترنت )

آموزش اینترنت و اخبار اینترنتی

همه چیز درباره اینترنت ( آموزش و اخبار و معرفی جاهای جالب اینترنت )

۳ ماه تا GPRS مخابرات

GPRS مخابرات، تا سه ماه آینده

سرویس GPRS که امکان دسترسی به اینترنت و ارسال صوت و تصویر را برای مشترکان تلفن‌ همراه فراهم می‌کند سرانجام با اعلام شرکت صاایران به عنوان برنده‌ی مناقصه‌ی شرکت ارتباطات سیار، تا سه ماه آینده در تهران و طبق زمان‌بندی طی پنج ماه در کل کشور و در فاز اول برای دو میلیون مشترک راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، GPRS حروف اختصاری برای General Packet Radio Service است که به نام شبکه‌ی GSM نسل ‌‌٥/٢ هم شناخته می‌شود؛ ماهیت دیجیتالی بودن، مبتنی بودن به بسته‌های اطلاعاتی و قابلیت آنلاین بودن این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا به اینترنت متصل باشند.
به گفته‌ی کارشناسان با توجه به محدودیت‌های موجود در شبکه‌های تلفن همراه سرعت GPRS محدود است اما خاصیت آنلاین بودن همیشگی آن امکان دریافت و ارسال حجم بالای اطلاعات را فراهم می‌سازد که ارسال و دریافت ایمیل در برابر آن بسیار ساده خواهد بود.
بر اساس این گزارش محاسبه‌ی هزینه‌ی استفاده از GPRS به شکل‌های متفاوت انجام می‌گیرد؛ محاسبه هزینه بر پایه حجم اطلاعات ارسال شده و یا دریافت شده یا قیمت ثابت برای حداقل میزان مشخص ماهانه نمونه‌هایی از نحوه‌ی محاسبه هزینه‌ی این خدمات‌اند؛ معمولا ترکیبی از این روش‌ها برای محاسبه‌ی هزینه این سرویس به کار گرفته می‌شود.
به گفته‌ی تحلیلگران با توجه به اینکه به طور معمول تخمین درستی از این که یک کیلوبایت داده شامل چه مقدار اطلاعات است و یا در هر نوبت انتقال اطلاعات چند کیلوبایت منتقل می‌شود، ندارند؛ بنابراین از دیدگاه مشتریان محاسبه قیمت بر اساس حجم اطلاعات پیچیده و گمراه کننده خواهد بود، از این رو محاسبه‌ی هزینه‌ی خدمات GPRS بسیار پیچیده است.
به گزارش ایسنا شرکت صاایران بعد یکماه تاخیر پس از باز شدن پاکت‌های مناقصه، با ارایه‌ی تعهدات لازم به عنوان برنده‌ی نهایی مناقصه‌ی ارایه‌ی سرویس GPRS شرکت ارتباطات سیار انتخاب و به مراجع مربوطه معرفی شده است.
وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تعهدات لازم در خصوص مواردی از جمله اصلاح قیمت و تعهد برای اجرای پروژه روز چهارشنبه، دوم آبان‌ماه، از برنده دریافت شد و صاایران به صورت رسمی و به عنوان برنده برای ابلاغ به کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار اعلام شد.
وی درباره‌ی این که شرکت صاایران در چه مدت باید نسبت به انجام تعهدات خود عمل کند و سرویس GPRS تا چه تاریخی برای مشترکان ارتباطات سیار فعال خواهد شد خاطر نشان کرد: زمان ارایه‌ی سرویس از زمان ارجاع سفارش که روز چهارشنبه بوده، سه ماه است؛ صاایران باید بتواند در مدت سه ماه نسبت به ارایه‌ی سرویس در تهران اقدام و طبق زمان‌بندی طی پنج ماه نسبت به راه‌اندازی آن در کل کشور اقدام کند.
به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ارایه‌ی این سرویس در مرحله‌ی اول برای دو میلیون مشترک تلفن همراه پیش‌بینی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد